.
MUTANTY
Wersja 1 i 1’
- Gdzieś po drodze, przy okazji jednej z przygód, drużyna może natknąć się na zwykłą, niewielką wioskę, gdzie niestety nie będzie działającej karczmy. Gospoda spłonęła kilka lat temu i jakoś nikt jej nie odbudował, nie było potrzeby. BG znajdą nocleg gdzieś indziej, a podczas pobytu mogą zorientować się, że w ruinach karczmy coś się dzieje. Kryje się tam małe dziecko – kilkuletni mutant, dokarmiane regularnie przez matkę, tutejszą wieśniaczkę. Mieszkańcy wioski doskonale wiedzą o całym procederze, ale z nikim (wliczając samych siebie) o tym nie rozmawiają, to wspólny sekret i temat tabu. Cała rzecz jest oczywiście niebezpieczna dla wieśniaków, to nie głupcy i zdają sobie sprawę, że drużyna może wydać całą wioskę na pastwę łowców czarownic albo inkwizytorów. Może dojść do zabawnych scenek podczas sesji, w momencie kiedy zaciekawieni BG będą próbowali odkryć tajemnicę, a mieszkańcy będą się na różne sposoby wykręcać i zmyślać nieprawdopodobne historie. Ot, taki wątek poboczny do przygody.
Cała sprawa może stać się głównym motywem scenariusza, jeśli z mutanta zrobimy nie kilkuletnie dziecko, ale kogoś bardziej niezwykłego. Wyobraź sobie, że mutant już dorósł i nie jest odrażającą, śliniącą się bestią, tylko niezwykłego czaru mężczyzną o złotej czy błękitnej skórze, obdarzonym magiczną wręcz charyzmą, darem wpływania na innych. Włada wioską, której mieszkańcy mogą go mieć nawet za jakiegoś bożka. Chronią go też przed niebezpieczeństwem (czytaj: przed BG). Czy mutant wykorzystuje wieśniaków, ma jakiś niecny plan? Służy któremuś z Mrocznych Bogów? A może szanuje i dba o ludzi, którzy przed laty pozwolili mu żyć i zatroszczyli się o niego? Rozwinięcie tych pomysłów jak zwykle zostawiam Tobie.
Wersja 2
- Jeden z bohaterów graczy może mieć brata bliźniaka, o którym nic nie wie. Nie chodzi tu o stary numer z pomyloną tożsamością, bo do tego bliźniak nie jest potrzebny – wystarczy człowiek łudząco podobny do BG (drużyna przybywa w nowe miejsce i ludzie dziwnie się na nią patrzą, obgadują za plecami albo przychodzą i żądają spłaty starego długu), ale o brata – mutanta urodzonego razem z bohaterem, a potem gdzieś przez rodziców ukrywanego lub zaniesionego do lasu na śmierć. Bliźniak, zdecydowanie nie przypominający BG, być może zdeformowany i straszny ale żywotny, jednak nie umarł. Wychował się (być może pod okiem zwierzoludzi, mutantów czy miejscowego guślarza) w cieniu brata, nieustannie obserwując go z daleka, jednocześnie kochając i nienawidząc, zazdroszcząc i pomagając w potrzebie – skrycie, wciąż będąc niewidzialnym. Kiedy postać gracza wyruszyła na szlak w poszukiwaniu przygód, bezimienny bliźniak ruszył za nią. Brat idzie tropem BG, czasem będąc w zasięgu wzroku, czasem dalej, ale zawsze w pobliżu, wyczuwając stany emocjonalne bohatera. Od Ciebie MG zależy, czy stosunek bliźniaka do postaci gracza. Czy wstyd i zazdrość (o przyjaciół, kobiety, miłość, prawdziwe życie) przerasta moc miłości i więzów krwi, czy może jest dziwacznie wymieszana – chaotyczna. Mówimy tu wszak o mutancie, być może obdarzonym niezwykłymi zdolnościami, w skrajnym przypadku nawet niewidzialnością…
BG, albo całą drużyna, z czasem zacznie coś podejrzewać, wyczuwać. Zależy to od aktywności bliźniaka. Może się zdarzyć, że nie raz uratuje on postaci gracza życie. W końcu dojdzie do spotkania dwóch braci, do konfrontacji. W jakich okolicznościach? Czy mutant spłonie potem na stosie? Jak zachowa się reszta drużyny?
DZIEWICE
Wersja 1
- Podczas swojej wędrówki, gdzieś na skraju lasu, drużyna napotka niewielkie obozowisko: kilku mężczyzn w typie myśliwych i skrępowana dziewczyna, będąca ich więźniem. Zapewne dojdzie do konfrontacji dwóch odmiennych systemów wartości. Obcy mężczyźni nie chcą walczyć. Wytłumaczą się BG i zaproponują im interes. Okaże się, że dziewczyna jest dziewicą, „wypożyczoną” z jakiejś wioski w celu… polowania na jednorożca. Legendarne zwierzę, za które pracodawca mężczyzn (np. jakiś czarodziej) ofiarowuje fortunę, może zostać zwabione jedynie przez nieskalaną, niewinną niewiastę. Jednorożec podobno przebywa w pobliskich lasach…
Pieniędzy starczy dla wszystkich i myśliwi w obliczu zbrojnej drużyny zaproponują wspólne polowanie i podział zysków. Czy są szczerzy? Zapewne nie… Co zrobią BG? Uwolnią dziewczynę i pożegnają (zapewne niezbyt sympatycznie) mężczyzn? Jeśli tak, to kobieta sama zaproponuje im wznowienie polowania na jednorożca. Tylko tym razem chce mieć z tego profit…
Magiczne, mistyczne zwierzę, które być może potrafi czarować i zwodzić śmiertelników. Czy naprawdę istnieje? Czy to pogoń za fikcją? Obława w leśnej kniei może okazać się pełna innego typu niebezpieczeństw – zwierzoludzi, goblinów, dżabbersmoka. Taki poboczny wątek, spotkanie po drodze, może stać się zaczątkiem większej przygody.
Wersja 2
BG zostaną wynajęci, za grube pieniądze, przez bogatego i wpływowego kupca do odnalezienia córki, porwanej przez jego byłego pracownika – Kurta Rilke. Jak wyjaśni kupiec, Rilke okazał się złodziejem, został wiec zwolniony. W zemście najpierw szkalował pracodawcę zarzucając mu różne haniebne czyny, łącznie z czczeniem Chaosu, a następnie uprowadził jedyną córkę kupca, za którą teraz żąda okupu. Rilke jest ścigany przez prawo, ale najęcie BG ma być pewniejszym gwarantem sukcesu. Kupiec chce natychmiastowego odbicia córki (gdziekolwiek ta jest) i bezwzględnego zabicia porywacza za to, co zrobił. Przedstawi go jako podstępnego, sprytnego i niebezpiecznego bandytę.
Prawda, którą na początku zna tylko MG, jest taka, że Rilke kocha córkę kupca (niestety bez wzajemności), a pracując u niego odkrył przypadkiem straszliwy plan kupca. Dziewczyna ma być poświęcona demonowi w swoje najbliższe urodziny, już za kilka dni. Jest ofiarą, ceną, jaką przed laty jej ojciec zgodził się zapłacić za swoje powodzenie w interesach. Dodatkowym elementem umowy z demonem był warunek dziewictwa dziewczyny. Rilke, po skończeniu studiów najął się u kupca, zakochał się w dziewczynie, przypadkiem odkrył jej przeznaczenie (widział spisany pakt z demonem) i, kiedy chciał powiadomić władze miasta o całej sprawie, miał miejsce nieudany zamach na jego życie (sprawka kupca). Miasto, którego kupiec jest rajcą, nie dało wiary rewelacjom Rilke’go tym bardziej, że pracodawca ubiegł pracownika i zgłosił kradzież. Rilkego pojmano w ratuszu, gdzie opowiadał swoją historię i jego śmierć była tylko kwestią czasu. Uratował go przyjaciel z dzieciństwa wraz z kompanami, banitami. Wspólnie, kierowani różnymi motywami, porwali córkę kupca. Banitom, ukrywającym się nieopodal miasta w opuszczonym gospodarstwie, zależy na okupie za dziewczynę, zaś Rilke, po raz pierwszy w takiej sytuacji, miota się. Chce wyjechać w dziewczyną gdzieś daleko i potem się zastanawiać. W tym celu organizuje wóz. Kocha córkę kupca miłością romantyczną, ale ona go nienawidzi. W oskarżenia dotyczące ojca nie wierzy.
Skuszeni wysoką zapłatą, BG zapewne wezmą to „standardowe” zlecenie. Jeśli nie przeprowadzą śledztwa w mieście, być może dopiero oblężenie banitów w ich kryjówce (jak tam trafią zależy od Ciebie MG) i rozpaczliwe błagania Rilkego wzbudza w nich wątpliwości. Tymczasem banici myślą tylko o swoim bezpieczeństwie, będą walczyć. Na miejscu może zjawić się sam kupiec w towarzystwie jeszcze kilku najemników, którzy nie będą mieli żadnych skrupułów i pytań. Zrozpaczony Rilke zrobi wszystko, nawet za cenę swojego życia, żeby uniemożliwić poświęcenie dziewczyny w rytuale. W ostatniej chwili zdecyduje się ją… zgwałcić. To niestety przemawia przeciwko niemu, a w wirze walki trudno coś przekonywująco wyjaśniać…
Jeśli drużyna źle, bez pomyślunku, rozegra scenariusz to w finale przygody może stać się świadkiem mrocznego rytuału – poświęcenia córki przez ojca dla demona Chaosu.
Czarny blog prezentuje:
SCENARKI / POMYSŁY NA PRZYGODY
(71)
POMOCE / REKWIZYTY
(40)
RAPORTY Z SESJI
(33)
INSPIRACJE / MYŚLI
(15)
POEZJA / CYTATY
(15)
OPOWIADANIA / SHORTY
(7)
DEADLANDS
(5)
GEMINI - ang.
(5)
-
.
- Witaj! Poniżej znajdziesz pomysły na przygody, scenariusze rpg, generatory i opowiadania w klimatach fantasy - wszystko (poza poezją i scenariuszami do Gemini rpg) autorstwa Maestro, choć często inspirowane różnymi źródłami. Fani systemów Warhammer, Monastyr, Gemini, Warlock!, Cień Władcy Demonów, D&D, Veasen czy Symbaroum i innych światów RPG powinni znaleźć tu coś dla siebie. Szczególnie chciałbym pomóc początkującym Mistrzom Gry. Nie szukajcie tu rzeczy, które szybko się dezaktualizują. To ma być źródło konkretnych inspiracji do sesji gier fabularnych z niewielkim dodatkiem teorii rpg. Krwiste mięcho role playing.
Categories:
SCENARKI / POMYSŁY NA PRZYGODY
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
0 Response for the ""Mutanty i dziewice" - pomysły na przygody"
Prześlij komentarz